A apărut o eroare în acest obiect gadget

joi, 4 decembrie 2008

Porkshop al III-lea

...si pentru ca toata lumea in timp de criza face cate un workshop pe diverse teme, noi in industria alimentara, l-am denumit "Porkshop". Anul acesta am ajuns la editia a III-a si vom dezbate o tema deosebit de importanta, dar si actuala in contextul economic mondial: "ROMÂNE, nu lăsa economia sa moară! Consumă alimente produse în ȚARA TA!"

Dupa cum se poate observa si in graficul publicat de revista Piata in ultima editie, romanul este destul de nepasator cu originea alimentelor pe care le consuma, in comparatie cu vecinii nostrii (mai apropiati sau mai indepartati).

In urmatoarea perioada, atitudinea de incurajare a consumului de produse romanesti va creste cu siguranta. Sa nu uitam ca industria alimentara are un caracter de consum sezonier, cu scadere masiva in perioada ianuarie-martie. Daca asociem aceste informatii cu perioada imediat urmatoare in care lipsa de lichiditate din piata va face ca tendinta descrescatoare a consumului sa se accentueze putem anticipa ca la nivelul industriei alimentare vom regasi derapaje economice importante cu efecte negative si in plan social.
Asa ca pe fondul actualelor declaratii de dragoste neconditionata pentru produsele romanesti, lansate in ultima perioada atat de catre Presedintele Romaniei, cat si de catre Guvern, Asociatia Romana a Carnii (A.R.C.), Patronatul National al Viei si Vinului (P.N.V.V.), Partonatul Roman din Industria de Morarit si Panificatie (Rompan) si Federatia Nationala a Sindicatelor din Industria Alimentara (Sindalimenta) ne propunem sa restartam acest proiect. Scopul campaniei este informarea populatiei cu privire la iminenta pericolului pentru industria alimentara romaneasca, generat de efectele crizei economice.

videoS

Studiile ne arată că România ar putea hrăni 100 de milioane de oameni cu produse de calitate, la prețuri accesibile, comparabile cu cele din Uniunea Europeană.
Ce ne lipsește? Un minim efort de susținere a agriculturii și a industriei alimentare prin strategii coerente la nivel național venit din partea autorităților. Cum această susținere întârzie, noi, producătorii autohtoni, ne-am hotărât să ne adresăm celui mai important partener al nostru – Consumatorul Român. Așadar...

ROMÂNE, nu lăsa economia sa moară!
Consumă alimente produse în ȚARA TA!


Peste 2 milioane de români lucrează în industria alimentară și în agricultura din țara noastră. Prin această campanie trebuie să atragem atenția consumatorilor, că aproximativ un sfert din familiile din țara noastră depind de veniturile produse de aceste sectoare. O dereglare acum a fluxului de producție survenită pe fondul unei eventuale recesiuni, ca urmare a crizei financiare mondiale, poate duce aceste industrii direct la faliment! Asta înseamnă reducerea locurilor de muncă, dispariția multor întreprinderi, scumpirea alimentelor pentru că, în final, fiecare dintre noi să aibă de suferit.

ALȚII AU REUȘIT
În alte țări conștientizarea relației dintre consumul de produse autohtone și bunăstarea macroeconomică începe încă de pe băncile școlii. Conceptul de a utiliza si de a consuma produse fabricate local este privit ca un mecanism naționalist de importanță majoră în statele europene. De exemplu, în Elveția există un adevărat cult bine implementat în mentalitatea cumpărătorilor pentru consumul mărfurilor autohtone. Populația știe că orice produs național achiziționat asigură locuri de muncă pentru țara respectivă și creștere economică, deci bunăstare socială. În America Latină programele de promovare a produselor locale sunt la fel de ofensive pentru asigurarea veniturilor propriei țări. În Statele Unite, în Canada și în Franța există comunități « fanatice » pentru acest tip de consum. Astfel, așa numiții « locavori » nu concep să consume alimente produse la mai mulți kilometri decât o limită prestabilită și respectată cu strictețe. Ieșirea din criza economico-financiară care a afectat grav Coreea de Sud la sfârșitul anilor ‘90 ar fi fost de neimaginat fără solidaritatea necondiționată a coreenilor față de producătorii interni. Deci se poate!

NOI CA NOI...
În 2007, un grup de asociații profesionale de profil își propunea inițierea unei campanii de informare având ca scop stimularea consumului de produse romanești în vederea revigorării industriei alimentare și încurajarea acesteia de a folosi materii prime produse de agricultura românească.
Inițiatorii erau: Asociația Romană a Cărnii (A.R.C.), Patronatul Național al Viei și Vinului (P.N.V.V.), Asociația Patronală Română din Industria Laptelui (A.P.R.I.L.), Federația Naționala a Sindicatelor din Agricultură (Agrostar) și Federația Națională a Sindicatelor din Industria Alimentară (Sindalimenta) . În viziunea noastră, campania ar fi putut demara prin finanțare proprie pentru ca, în 2008, acțiunea să primească sprijinul Guvernului constând într-o cofinanțare de la Bugetul de Stat. Agenția de Strategii Guvernamentale a considerat acest demers ca fiind inoportun (!?).

VESTEA CEA BUNĂ – RELANSĂM CAMPANIA!
Pentru că producătorii români nu pot sta cu mâinile în sân așteptând ca recesiunea să ne bată la ușă, grupul de inițiativă și-a propus să reia ideea campaniei PRODUS ÎN ȚARA TA pentru anul 2009 – de astă dată cu mult mai multă determinare și încredere în forțele proprii. Va fi nevoie însă ca actualele declarații ale liderilor politici să se transforme în bani.
Obiectivele campaniei vor fi: susținerea agriculturii și industriei alimentare românești, încurajarea folosirii materiilor prime din țara noastră, menținerea în activitate a întreprinderilor și păstrarea locurilor de muncă pentru romanii care lucrează în aceste ramuri.

PRIMUL PAS – ACUM!
Sub egida „Porkshop” – ediția a III-a, asociațiile patronale și sindicale din industria alimentară vor organiza o dezbatere maraton la care vor participa și reprezentanți ai „facțiunilor responsabile” din Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Autorității Naționale Sanitar Veterinare, Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, Colegiului Medicilor Veterinari. Evenimentul va avea loc Joi, 18 Decembrie 2008, în incinta « Clubului Țăranului Român ».

ARC- Sorin Minea
PNVV- Ovidiu Gheorghe
Rompan- Aurel Popescu
Sindalimenta- Dragoş Frumosu


Evenimentul nu ar fi putut avea loc fără efortul şi susţinerea companiilor Aldis, Angst, Boromir, Danone, Dobrogea, Domeniile Dealu Mare, Integra, Murfatlar, Salsi, Selgros şi Vincon.

Daca Patronatele, Sindicatele si Autoritatile Statului pot lua loc de aceeasi parte a mesei, nu vad de ce sa nu putem face ceva pentru a ne apara un interes comun ROMANIA!


Niciun comentariu: